/ بلاگ / جهانگردی / مون سن میشل | یک جزیره جادویی در منطقه نرماندی فرانسه
جهانگردی

مون سن میشل | یک جزیره جادویی در منطقه نرماندی فرانسه

مون سن میشل | یک جزیره جادویی در منطقه نرماندی فرانسه

15 فروردین 1403

.

زمان خواندن 3 دقیقه

WhatsappIconWhatsappIcon

مون سنت میشل یک جزیره رویایی در منطقه نرماندی واقع در شمال‌غرب کشور فرانسه است. جزیره مونت سنت میشل از سال 1979 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد واز درخشان‌ترین مقاصد فرانسه به‌شمار می‌رود.

 

مون سن میشل

 

جالب است بدانید این جزیره برای قرن‌ها یکی از مقاصد اصلی مذهبی، برای اروپائیان بود. در این مقاله از سفرانه قصد داریم به این جاذبه کشور فرانسه و چشم‌انداز جادویی آن سفر کنیم.

 


مطلب مرتبط: جاهای دیدنی فرانسه | سفر به سرزمین فرانک ها


 

تاریخچه

داستان شکل‌گیری مون سن میشل و تبدیل شدن آن به یکی از مکان‌های مذهبی مهم برای مسیحیان به قرن هشتم میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان، اوبرت، اسقف شهر آورانچز ادعا کرد که میکائیل، فرشته آسمانی از او خواسته که یک کلیسا در بالای یک جزیره و درست در کنار دریا بسازد. نام این جزیره نیز از این فرشته آسمانی گرفته شده است. دوک‌های نرماندی و پادشاهان فرانسه از سال 966 به‌بعد، ساخت یک صومعه در مون سن میشل را حمایت نمودند.

 

صومعه مون سن میشل

 

دیگر سازه‌ها و صومعه‌های مسیحی نیز در طول قرون وسطی، کم کم به این منطقه اضافه شدند. جالب است بدانید صومعه مون سن میشل به یک مرکز تربیتی مشهور در اروپا تبدیل شد و بسیاری از افراد مهم و همچنین افرادی که به نوشتن نسخه‌های خطی می‌پرداختند به این محل جذب شدند.

 

محل قرارگیری مون سن میشل

این جاذبه تاریخی فرانسه در یک خلیج میان نرماندی و بروتانی قرار گرفته است. باید توجه داشته باشید که مونت سن میشل یک جزیره جزر و مدی است و هنگام بالا آمدن آب نمی‌توان به صورت پیاده به آن دسترسی داشت.

 

مون سنت میشل

 

جاهای دیدنی مون سن میشل

صومعه و دیگر بناهای قرون وسطایی، یک جزیره جذاب را به‌وجود آورده‌اند که ظاهر آن شبیه سرزمین قصه‌های فانتزی است. سفر به این جزیره جزر و مدی علاوه بر بازدید از صومعه زیبا و تاریخی با گشت‌وگذار میان بناهای گوناگون و زیبای دیگر همراه خواهد بود.

 

جاهای دیدنی نرماندی

 

اکنون برخی ساختمان‌های این جزیره تبدیل به موزه، رستوران، هتل و فروشگاه شده‌اند و حالا جزیره مون سنت میشل به یک منطقه گردشگری تبدیل شده است. جالب است بدانید سالانه بیش از سه میلیون نفر به بازدید از این جاذبه گردشگری کشور فرانسه می‌پردازند. بیش از 60 سازه در این محل جزو آثار تاریخی هستند و مورد محافظت قرار می‌گیرند.

 


مطلب مرتبط: سفارت فرانسه در ایران | آدرس + نحوه ویزا گرفتن


 

صومعه مون سن میشل

صومعه بندیکتین، مهم‌ترین بنای این جزیره به‌شمار می‌رود. این صومعه یادگار تاریخ و نشان‌دهنده زندگی رهبانی در طول قرن‌ها است. در این صومعه بخش‌هایی از جمله عبادتگاه، کلیسا، سردابه، غذاخوری و محل پذیرایی از زائران وجود دارد.

 

صومعه مونت سن میشل

 

موزه دریا و اکولوژی

موزه دریا و اکولوژی مجموعه‌ای از 250 مدل از قایق‌های باستانی را در خود جای داده است و در این محل افراد می‌توانند درباره پروژه بازسازی شخصیت‌های دریایی این جزیره اطلاعات به‌دست بیاورند.

 

موزه دریا و اکولوژی

 

سکونتگاه تیفاین

این خانه محل زندگی یک شوالیه به نام برتراند دو گوسکلین و همسرش تیفاین دو راگوئنل، یک ستاره‌شناس و طالع‌بین مشهور، بوده است. خانه تیفاین از جمله پربازدیدترین جاهای دیدنی مون سن میشل به‌شمار می‌رود.

 

سکونتگاه تیفاین

 

کلیسای محلی

کلیسای کوچک محلی این جزیره نیز بسیار پربازدید است. این کلیسا نزدیک به ورودی صومعه قرار دارد. گردشگران اغلب از تماشای فضای جذاب و اشیا تاریخی کلیسای محلی جزیره مون سن میشل لذت می‌برند.

 

کلیسای محلی جزیره مون سن میشل

 

موزه تاریخ

موزه تاریخ در جزیره مونت سن میشل محلی برای مشاهده اشیا تاریخی از حدود 1000 سال پیش است. در این موزه، مجموعه‌ای از سلاح‌های تاریخی، ابزارهای شکنجه قرون وسطایی، سلول آهنی لویی یازدهم و سیاه‌چال آماده بازدید هستند.

 


مطلب مرتبط: طاق نصرت پاریس | یادبود سربازان فرانسوی


 

در این مقاله از سفرانه به معرفی جزیره مون سن میشل، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کشور فرانسه پرداختیم. ماجراجویی در این جزیره رویایی همچون سفر به دنیای افسانه‌ها است و بسیاری از جهانگردان بازدید از آن را در لیست رویایی خود قرار داده‌اند.


نظرات شما

برای این پست نظری ثبت نشده

ثبت نظر